Nettisivuyritykset

Suomessa on paljon web-suunnitteluyrityksiä. Niistä kuuluisimmat sijaitsevat pääkaupunkiseudulla, mutta niitä on myös muualla Suomessa.

Responsiivisuus on valttia

Eräs tunnettu web-suunnitteluyritys on Whitestone, joka toimii pääkaupunkiseudulla ja Turussa. Se tarjoaa verkkosivuja ja verkkokauppoja yritysasiakkailleen.

Routa on tunnettu yritys, joka suunnittelee ja toteuttaa nettisivuja yrityksille. Se painottaa responsiivisuutta eli skaalautuvuutta mobiilille. Routa on osa Sanoma-konsernia.

Juuri responsiivisuus on keskeistä web-sivujen suunnittelussa nykyään. Esimerkiksi jo puolet Google-hauista tehdään mobiilissa. Siksi onkin tärkeää, että yrityksen nettisivut toimivat kunnolla mobiilissa.

Mainostoimistoista nettitoimistoja

WDS-markkinointitoimisto painottaa nettisivuissaan myyvyyttä. Se on tärkeä aspekti ostavalle yritykselle, koska on helppo tehdä liian vaikeaselkoiset kotisivut, jotka eivät houkuttele loppuasiakasta ostamaan.

Lähes kaikki mainos- ja markkinointitoimistot tarjoavat kotisivuja yhtenä palvelunaan. Tämä on melkein välttämättömyys, koska netti on tärkeä myyntikanava ja mainospaikka. Kun ennen ostettiin mainostoimistosta lehti-ilmoituksen suunnittelupalvelu, nyt hankitaan verkkosivujen suunnittelupalvelu.

Mediasignal toimii Helsingissä, Tampereella ja Joensuussa. Se tarjoaa verkkosivuja ja verkkokauppoja. Se käyttää kotisivualustana WordPressiä ja verkkokauppa-alustana WordPressin lisäosaa, WooCommerceä.

Verkkokauppa on yhä tärkeämpi palvelu

Myös verkkokauppojen tarjoaminen on tullut olennaiseksi osaksi yrityksiä, jotka suunnittelevat nettisivuja yrityksille. Verkkokaupan avulla asiakas voi muuttaa kotisivukäynnit suoraan rahaksi. Verkkokauppa on edullinen myyntipaikka, koska se ei tarvitse lähtökohtaisesti henkilökuntaa ja rahastaminen tapahtuu lähes aina sähköisesti.

Verkkotaikurit on tunnettu yritys, joka suunnittelee nettisivuja. Se painottaa yksiä kotisivuja kaikille päätelaitteille. Verkkotaikurien toimipaikka on Vantaa. Se on myös mainostoimistopohjainen yritys, joka tekee graafista suunnittelua.

Hakukoneoptimointi alkaa olla perusedellytys nettisivusuunnittelussa

Suomen Digimarkkinointi tekee kotisivuja ja se painottaa hakukoneoptimointia ja -markkinointia. Tämä on nouseva trendi kotisivujen suunnittelussa, koska hakukonenäkyvyyden onnistuminen riippuu kotisivujen sisällöstä.

Ei ole siis samantekevää, kuinka kotisivujen sivut tai kuvat nimetään; niissä pitää muistaa käyttää aina aihetermejä, jotta Google löytäisi kotisivut helposti. Oletko koskaan ihmetellyt, miksi kirjoittamasi keskusteluotsikko netissä kopioituu suoraan keskustelualoituksen URL-osoitteeksi selaimen osoiteriville? Syy on selvä: Google löytää asioita selaimen URL-osoitteen perusteella.

Ei riitä, että kotisivut näyttävät hyvältä ja löytyvät Googlella. Niiden pitää olla myös käyttäjäystävälliset. Käyttäjäystävällisyys onkin tärkeä tekijä nykyajan nettisivuissa. Ei ole mitään turhauttavampaa kuin se, että sivustoa on vaikea käyttää ja sieltä ei löydä mitään.