Kotisivuyrityksiä

Nykyään nettisivuja tekevät yritykset joutuvat keskittymään muuhunkin kuin vain web-suunnitteluun. On osattava hakukoneoptimointia ja käyttäjäystävällisyyteen tähtääviä menetelmiä. Nettiyrityksistä onkin tullut moniosaajia ja mainostoimistoista on tullut digitoimistoja.

Käyttäjäystävällisyys on tärkeä osa nettisivuja

Medialuotsi on tunnettu nettisivuyritys, joka painottaa käyttäjäystävällisyyttä. Heidän mukaansa käyttäjä poistuu välittömästi kotisivuilta, jos ne eivät toimi kunnolla. Siksi onkin ensiarvoisen tärkeää, että kotisivuihin on panostettu, koska sillä on suora yhteys myynnin määrään.

Myös turkulainen Sivustamo painottaa sivuston responsiivisuutta eli sitä, että sivusto toimii kaikilla päätelaitteilla. He tuovat esiin myös hakukoneoptimoinnin. Nämä asiat alkavat olla arkipäivää nettisivujen suunnittelussa, koska niillä on niin suuri merkitys sivuston tavoitettavuudessa.

Google ja WordPress määräävät tahdin

Jos sivusto ei löydy Googlella, voi karkeasti sanoa, että yritystä ei ole olemassa. Google on niin merkittävä tekijä nettisivubisneksessä, että on tehtävä asioita sen ehdoilla. Siksi esimerkiksi yksittäisen nettisivun URL-osoitteeksi tulevan nimen kannattaa olla mahdollisimman kuvaava ja tarkka, koska Google etsii sisältöjä mm. URL-osoitteen perusteella.

Joensuussa ja Helsingissä toimivat Sitefactory käyttää sivustoalustana WordPressiä kuten niin moni muukin yritys tällä hetkellä. Pääosin ilmaisesta WordPressistä on tullut maailman suosituin julkaisualusta. Siksi niin moni yritys uskaltaa mainostaa kotisivupalveluaan WordPressillä, koska on yleisesti tiedossa, että sillä tehdyt kotisivut ovat laadukkaat ja toimivat.

Mainostoimistot ovat lähes poikkeuksetta digitoimistoja

Genero mainostaa olevansa enemmän kuin pelkkä mainostoimisto. Tämä onkin yleinen mainostoimistojen slogan nykyään, koska mainostoimisto -sana voi profiloitua pelkästään printtimediaksi. Siksi mainostoimistot yrittävät kaikin keinoin olla vähintään digitoimistoja, joiden palveluihin kuuluvat nettisivut.

Knowit on tunnettu nettisivuritys, joka tuo esille datan merkityksen. Samalla tavalla kuin käyttäjäystävällisyys ja hakukoneoptimointi ovat tärkeitä osia nettisivujen suunnittelussa, myös datan käyttö ja markkinoinnin automaatio ovat tulossa keskeisiksi teemoiksi kotisivusuunnittelussa.

Markkinoinnin automaatio näyttää ehdotuksia käyttäjälle

Markkinoinnin automaatiolla pyritään seuraamaan käyttäjän kulkua digitaalisessa palvelussa ja näyttämään hänelle ehdotuksia ja mainoksia riippuen siitä, millaisia valintoja hän on tehnyt palvelussa. Jos olet käynyt Amazonin verkkokaupassa, saatoit huomata, että sinulle esitettiin myös muita samantyyppisiä tuotteita, joita olit etsimässä tai ostamassa.